جدیدترین اخبار و رویدادها
متن خبر
کد خبر :   2915  | تاریخ خبر : 1396/12/16  | ساعت : 15:28

استاندار آذربایجان شرقی در جمع مدیران روابط عمومی هاو اصحاب رسانه استان :

در زلزله کرمانشاه جمعیت هلال احمر در ساعات اولیه بصورت کامل و جامع حضورپیداکرد و در اسکان موقت ،علیرغم مشکلات موفق عمل کرد


دوره مدیریت ارتباطات در بحران با حضور استاندار آذربایجان شرقی ، معاون عمرانی ، مدیران کل بحران و روابط عمومی استانداری  و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ،مدیران روابط عمومی ادارات کل و سازمانها و اصحاب رسانه و مطبوعات ، در سالن جمهوری اسلامی  استانداری آذربایجان شرقی برگزار  گردید .
 

 

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ،در این دوره که با مشارکت جمعیت هلال احمر و استانداری آذربایجان شرقی ترتیب یافته بود ،دکتر مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با تقدیر از اقدام ارزشمند مدیریت بحران وروابط عمومی و  هلال احمر برای برگزاری دوره مدیریت ارتباطات در بحران برای مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه گفت :امروزه تقریبا تک تک مردم به یک رسانه تبدیل شده اند که با ثبت لحظه ای اتفاقات پیرامون ، اطلاع رسانی می کنند که نقش روابط عمومی ها در این فضا بسیار تعیین کننده است.
وی ادامه داد : در اطلاع رسانی ما وظيفه داریم با صداقت و انصاف، مطالب را به مردم انتقال دهیم و در خصوص نارسایی های موجود انتقاد پذیر بوده و از نقدها استقبال کنیم و آستانه تحمل خود را بالا ببریم و از طرفی نقدها هم ،بایستی منصفانه و راهگشا باشد .
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گسترش وسایل ارتباطی و شبکه های اجتماعی و مجازی به نقش مهم روابط عمومی ها در این فضاها اشاره کرد و افزود : در سالهای اخیر ،عملا روابط عمومی ها یک وظیفه بسیار مهم دیگری در فضای مجازی پیدا کرده اند و بجرات می توان گفت روابط عمومی 20 سال قبل با روابط عمومی امروز بسیار متفاوت است.
دکتر خدابخش با اشاره به سرعت انتشار اطلاعات در دنیای امروزی خاطرنشان کرد : حضور مدیران در فضای مجازی ضروری است و بایستی روابط عمومی دستگاهها هم در این فضای حضورپررنگ و تاثیر گذار داشته باشندو نسبت به  رصد فضای مجازی اقدام نمایند .
دکتر مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به امدادرسانی ها به زلزله کرمانشاه پرداخت و ابراز نمود  :در زلزله کرمانشاه  نیروهای جمعیت هلال احمر در ساعات اولیه بصورت کامل و جامع در مناطق زلزله زده حضورپیداکرد و در اسکان موقت ،علیرغم وجود مشکلات متعدد ،موفق عمل کردند .
خلیل ساعی مدیر کل مدیریت بحران استانداری و جواد آهنگری مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی  نیز در این همایش به تبیین و تشریح نقش روابط عمومی ها در بحرانها پرداختند و از تلاشهای نیروهای هلال احمر در حوادث مختلف تجلیل نمودند .
دکتر مهران صمدی استاد دانشگاه در این مراسم ،به ارائه مباحث مفصلی درخصوص  مدیریت ارتباطات در بحران  پرداخته و با تجلیل از  وظایف سنگین نیروهای امدادی در حوادث گفت : نیروهای جمعیت هلال احمر بلحاظ حضور مداوم در حوادث و بحرانها ی گوناگون و مواجه با صحنه های دلخراش ،در معرض آسیب های روحی و روانی قرار می گیرند.
سعیدکنعانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی نیز در دوره مدیریت ارتباطات در بحران با برشمردن نقش روابط عمومی ها در امر اطلاع رسانی گفت : هر چه قدر روابط عمومی قوی تر و فعال باشد عملکرد واقعی سازمان متبوعش  به اطلاع عموم رسانده می شود.
وی ادامه داد :روابط عمومی ها، نقش مهمی در مدیریت افکار عمومی دارندو عملکرد سریع روابط عمومی ها و اصحاب رسانه در مواقع وقوع بحرانها و حوادث بزرگ ،عرصه را برای  شایعه پراکنان تنگ کرده و از بروز بحرانهای روحی و روانی در جامعه جلوگیری می کند .
کنعانی از مدیران روابط عمومی ها خواست مردم را با وظایف دستگاههای متبوعه خود آشنا سازند تا  انتظارات آنها نیز از دستگاهها متناسب با وظایف آنها باشد . 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ،در بخشی از صحبت های خود به تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر استان در سیل آذرشهر و عجب شیر و زلزله کرمانشاه پرداخت و از همکاری های بسیار صمیمانه اصحاب رسانه و مطبوعات با جمعیت هلال احمر و بازتاب اخبار و گزارش های امدادی هلال احمر تقدیر بعمل آورد .
سعید کنعانی در پایان با اشاره به مقوله بسیار مهم آموزشهای عمومی و همگانی گفت : ما برای مدیریت حوادث و بحرانها چاره ای جز ارتقا سطح آموزش های عمومی و همگانی نداریم و این امرمهم در جامعه ،جامه ی عمل نمی پوشد مگر با همت و اراده جمعی و اصحاب رسانه و مطبوعات و جمعیت هلال احمر هم در این راستا اقدام به اجرای طرح خادم  "خانواده آماده در مخاطرات" کرده که امیدواریم اهالی مطبوعات و ارباب جراید و رسانه ها و صاحبان تریبونهای جمعی، جمعیت هلال احمر را در نیل به این هدف مهم یاری نمایند 
 این گزارش می افزاید : در این دوره که به همت اداره کل روابط عمومی استانداری و مدیریت بحران استانداری و با مشارکت معاونت آموزش و پژوهش و روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان آذربایجان شرقی  در سالن جمهوری استانداری ترتیب یافته بود ،علاوه بر مدیران روابط عمومی دستگاهها و اصحاب جراید و مطبوعات ،رابطان روابط عمومی معاونتها و شعب تابعه جمعیت هلال احمر شرکت کرده و   نمایشگاه  عکسی از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله کرمانشاه برپا گردیده و به تمامی شرکت کنندگان از طرف جمعیت هلال احمر بسته آموزشی و امدادی و تابلو معرفی طرح خادم اهدا در نظر گرفته شده بود . 
@helalaazarbayjaneshargi
https://www.instagram.com/rcs.sh/

 

نظر شما خواننده محترم درباره این خبر

نظرات (0)

 
صفحه 1 از -1اولين   قبلي   بعدي   آخرين   
استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است